Centrala: 34 377 91 00 Dyspozytor: 34 377 91 65/66 Skargi i pochwały: 34 377 91 64
A A A A A A+ A++

Kup bilet

1. Biletomaty

Bilety MPK kupujemy w automatach


Zobacz mapę biletomatów i punktów sprzedaży

 

2. Bilety przez aplikację na komórkę (moBILET)

moBILET stanowi wygodną i nowoczesną alternatywę dla tradycyjnego systemu dystrybucji biletów komunikacji miejskiej. Warto zaznaczyć iż jest to rozwiązanie nieporównywalnie tańsze i prostsze we wdrożeniu o ogólnopolskim zasięgu. Daje pasażerom komunikacji miejskiej dostęp do wszystkich potrzebnych biletów zawsze i wszędzie przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, bez konieczności szukania kiosku czy posiadania gotówki na ich zakup. Użytkownik może również w prosty i szybki sposób skasować dowolny rodzaj bilety dla swoich współpasażerów. moBILET umożliwia też wnoszenie opłat za parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania oraz na parkingach prywatnych.

moBILET działa na zasadzie elektronicznej portmonetki – przedpłata (prepaid) na indywidualny rachunek moBILET, otrzymany podczas rejestracji. Aby dokonać wpłaty na konto Użytkownik może skorzystać z tradycyjnego przelewu bankowego, karty kredytowej, szybkiego e transferu poprzez panel użytkownika lub bezpośrednio z aplikacji mobilnej (usługa dostępna na wybranych platformach smartfon). Za pomocą jednej aplikacji Użytkownik może kasować bilety komunikacji miejskiej i dalekobieżnej, może opłacić postój w SPP lub na parkingu.

Wprowadzenie Systemu moBILET nie wiąże się z opłatami za wdrożenie czy uruchomienie Systemu. Nie są też pobierane opłaty za szkolenia czy materiały promocyjne dostarczane Zleceniodawcy. Oferujemy też pomoc w przygotowaniu materiałów informacyjnych, publikowanych przez Zleceniodawcę. Funkcjonowanie usługi Zleceniodawca opłaca poprzez prowizję liczoną od rzeczywistej sprzedaży.

Sercem systemu moBILET są nowoczesne serwery ze specjalistycznym oprogramowaniem oraz bazami danych. To one przechowują dane osobowe, informacje o wszystkich operacjach oraz są odpowiedzialne za rozliczenia. Głównym zadaniem serwerów jest jednak zapewnienie bezproblemowej i bezpiecznej komunikacji z telefonami komórkowymi użytkowników. W tym celu wykorzystywane jest szyfrowane  połączenie internetowe (protokół SSL). Każdy użytkownik ma też stały dostęp do swojego profilu w Systemie, przez udostępniony Portal Użytkownika. Dzięki niemu może na bieżąco kontrolować swoje wydatki, drukować rachunki, modyfikować dane osobowe czy dokonywać zmian numeru telefonu. Drugim równie ważnym elementem systemu moBILET jest aplikacja kliencka na telefonie użytkownika, która pobierana jest bezpośrednio na telefon. Aplikacja jest każdorazowo nie tylko dostosowywana przez system do danego modelu aparatu telefonicznego GSM, by zoptymalizować działanie na danym urządzeniu, ale też w pełni personalizowana, by zapewnić jak największe bezpieczeństwo. Za jej pomocą zarówno kierowcy jak i pasażerowie komunikacji wydają serwerom zdalne komendy. Sprowadza się do nawiązania połączenia Internetowego z serwerem i automatycznego przesłania odpowiednich informacji z zastosowaniem transmisji danych w technologii GPRS, HSDPA lub UMTS. Aplikacja działa na wszystkich obecnie używanych platformach stosowanych w telefonach komórkowych. Cała obsługa odbywa się za pomocą prostego i intuicyjnego interfejsu graficznego. Poza serwerami oraz aplikacją, w skład Systemu moBILET wchodzą dodatkowe komponenty takie jak: internetowy serwis informacyjny, infolinia wraz ze wsparciem technicznym, portal użytkownika oraz szereg narzędzi administracyjnych i kontrolnych udostępnianych Zamawiającemu.

 

Jak zostać użytkownikiem systemu moBILET ?

Prosta jednorazowa i bezpłatna rejestracja poprzez aplikację mobilną lub na www.mobilet.pl
Na smartfony aplikacja pobierana jest poprzez platformę danego systemu operacyjnego. Użytkownicy tradycyjnych aparatów telefonicznych:

- użytkownik wypełnia elektroniczny formularz

- system automatycznie wykrywa i weryfikuje posiadany aparat

- zostaje przypisany indywidualny numer rachunku rozliczeniowego

- klient otrzymuje spersonalizowaną aplikację moBILET bezpośrednio na swój telefon


Kasowanie biletów komunikacji miejskiej:

1. uruchomienie aplikacji

2. wybór rodzaju taryfy

3. wybór żądanego rodzaju biletu

4. potwierdzenie zamiaru skasowania wybranego biletu (system łączy się z serwerem za pomocą Internetu gdzie operacja zostaje zapisana w bazie danych)

5. pasażer otrzymuje potwierdzenie w postaci elektronicznego biletu

6. bilet zostaje zapisany w pamięci aplikacji na telefonie, dzięki czemu można go wyświetlić w dowolnym momencie np. w celu kontroli.

 

3. Bilety zakupione przez komórkę (mPay)

Od wielu lat mieszkańcy Częstochowy mają możliwość zarówno wnoszenia opłat za postój pojazdu w strefie płatnego parkowania, jak i zakupu biletów komunikacji miejskiej poprzez aplikację mPay. Ceny biletów kupowanych przez aplikację są takie same, jak w tradycyjnych punktach sprzedaży. W ofercie znajdują się bilety jednorazowe, czasowe i okresowe.
mPay to najdłużej działający w Polsce system płatności przy użyciu telefonów komórkowych. Jest sprawdzonym rozwiązaniem, które z powodzeniem działa w ponad stu miastach na terenie całego kraju. Wystarczy zainstalować darmową aplikację, aby móc błyskawicznie kupować bilety komunikacji miejskiej w każdym miejscu, 24 godziny na dobę.

Jak pobrać aplikację mPay?

Aplikacja mPay jest dostępna na telefony z systemami Android oraz iOS. Żeby ją pobrać, wystarczy w dedykowanym sklepie z aplikacjami wyszukać "mPay - płatności mobilne". Innym sposobem jest wpisanie w przeglądarce internetowej telefonu adresu www.app.mpay.pl. Podczas pierwszego uruchomienia aplikacja przeprowadza użytkownika przez krótki proces rejestracji.

Metody płatności za bilety

Za bilety użytkownicy mogą płacić środkami pieniężnymi, którymi wcześniej zasilili swoją elektroniczną portmonetkę lub przy użyciu podłączonej do aplikacji karty płatniczej.

a) Karta płatnicza

Podłączenie do mPay karty płatniczej pozwala kupować bilety bez konieczności pamiętania o regularnym zasilaniu konta. Kwota odpowiadająca cenie biletu będzie pobierana bezpośrednio z konta bankowego użytkownika. Karty płatnicze można podłączyć do mPay
w dowolnym momencie, bezpośrednio z poziomu aplikacji w telefonie. W tym celu wystarczy wejść do zakładki "Karty płatnicze” i kliknąć „Dodaj kartę”.

b) Elektroniczna portmonetka

Konto mPay można zasilić na wiele sposobów:

- bezpłatne zasilenie tradycyjnym przelewem bankowym lub przekazem pocztowym na przyznany użytkownikowi indywidualny numer konta, który można znaleźć w aplikacji; 
- zasilenie z konta bankowego przelewem natychmiastowym lub blikiem. Usługa jest dostępna z poziomu aplikacji oraz strony internetowej www.zasil.mpay.pl. Do kwoty zasilenia doliczana jest prowizja w wysokości 1,75% dla użytkowników konta premium oraz 3,5% dla pozostałych użytkowników;
- natychmiastowe zasilenie z karty płatniczej, dostępne z poziomu aplikacji. Istnieje również możliwość zasilenia portmonetki za pomocą karty dodanej do portfela Google Pay lub Apple Pay. Do kwoty zasilenia doliczana jest prowizja w wysokości 1,75% dla użytkowników konta premium oraz 3,5% dla pozostałych użytkowników.

Zakup biletów

Kupowanie biletów za pomocą mPay jest bardzo proste:
1.    Wejdź do zakładki „Bilety” i z listy miast wybierz Częstochowę
2.    Wybierz rodzaj i typ biletu (np. bilet normalny, jednorazowy)
3.    Wprowadź numer linii i liczbę kupowanych biletów
5.    Wybierz metodę płatności i zatwierdź zakup

Pamiętaj, że bilet zostaje automatycznie skasowany w momencie zakupu.

Kontrola biletów

Wszystkie zakupione bilety zostają automatycznie zapisane w aplikacji. Podczas kontroli wystarczy wejść do zakładki „Moje bilety”, wybrać aktywny bilet i okazać go kontrolerowi. Można to zrobić nawet wtedy, gdy telefon nie ma połączenia z Internetem.

Więcej informacji na temat płatności mPay

 

4. Bilety zakupione przez aplikację zBiletem

Kupuj bilety w aplikacji z biletem w 3 prostych krokach

 

 

W aplikacji zbiletem kupisz bilety w ponad 60 miastach w Polsce, w tym w Częstochowie. Zapomnij o kolejkach do biletomatu czy kasy.
W zbiletem kupisz swobodnie bilet w kilka sekund. Podróżuj wygodniej!

 

             

                        Dostępne w:

 

 

KROK 1

Pobierz aplikację zbiletem ze Sklepu Play lub Appstore i zaloguj się do niej numerem telefonu.

KROK 2

Wybierz bilet i zapłać wygodnie za bilety jednorazowe Portfelem w aplikacji lub Blikiem,
a za bilety okresowe dowolną metodą płatności.

KROK 3

Bilet po zakupie znajdziesz w aplikacji. Okaż go podczas kontroli.

 

 

Więcej informacji na temat płatności zBiletem

 

5. Bilety zakupione za pomocą systemu (SkyCash)

Więcej informacji na temat płatności SkyCash